cauta sejur
Bilete de Avion
Cerere Oferta
cerere avion   cerere autocar   cerere cazare

1. Informatii privind protectia datelor cu caracter personal


Conform cerintelor Legii nr 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, modificata si completata si ale Legii nr 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia vietii private in sectorul comunicatiilor electonice, SC MD TUPA TOUR este OPERATOR DE DATE CU CARACTER POERSONAL

2. Asigurari

Asigurarea medicala privata pentru calatorii in strainatate nu pote fi inlocuita de Cardul European de Sanatate (CES). CES este valabil doar in Comunitatea Europeana si Elvetia si poate fi folosit doar daca posesorul sau se adreseaza unui furnizor de servicii medicale acoperit de sistemul de asigurari sociale potrivit legii din statul gazda. O asigurare medicala acopera inclusiv cheltuielile medicale realizate in sistemul privat si poate fi valabila in oricare stat al lumii. Asigurarea medicala poate fi incheiata in orice moment de la semnarea contractului turistic pana la data inceperii calatoriei si este valabila pe perioada inscrisa in asigurare.

Asigurarea storno (a riscului de anulare a calatoriei) este facultativa, dar este recomandata de agentie. Prin incheierea acesteia, beneficiarul isi poate recupera suma achitata pentru serviciile turistice achitate agentiei in cazul in care este nevoit sa anuleze calatoria si motivele anularii se incadreaza in cele prevazute de asigurare. Asigurarea storno se poate incheia numai odata cu semnarea contractului turistic si este valabila incepand cu ora 24:00 a datei la care a fost incheiata, pana la data si ora de inceput a calatoriei, conform contractului.

Pentru a primi eventualele despagubiri solicitate, pentru ambele tipuri de asigurari, turistul va trebui sa prezinte acte doveditoare (detaliate in conditiile de asigurare specifice fiecarui tip de asigurare si comunicate de catre agentul de turism la momentul incheierii unei asigurari)


3. Plata in rate

6 rate Banca Transilvania


Vacantele sunt mai relaxate atunci cand poti sa platestiA� si in rate.
Agentia Md Travel nu va ofera doar cele mai bune idei si variante pentru un concediu de vis. Acum puteti beneficia si de plata in rate. ( plata in 6 rate egale ) acest beneficiu aduce un plus de flexibilitate in procesul de achizitie si achitare a pachetelor turistice

3.1. Unitatile de cazare

  • Cazare
  • Hoteluri

Clasificare – Hotelurile sunt clasificate de ministerul de resort din tara de origine. Intrucat nu exista un sistem international de clasificare, aceasta difera de la o tara la alta, functie de normele in vigoare. In catalog este mentionata clasificarea oficiala a fiecarui hotel. Exista posibilitatea sa intervina schimbari in clasificarea hotelului dupa aparitia catalogului. Acestea vor fi corectate pe site, insa nu vor putea fi corectate in catalogul tiparit deja.

Facilitati a�� In catalog/Ssite sunt descrise facilitatile de care dispun hotelurile si camerele acestora. Descrierile sunt furnizate de partenerul extern, de hotelieri si de informatiile existente pe site-urile oficiale ale hotelurilor. Agentia nu poate fi facuta raspunzatoare pentru eventualele inadvertente. Unele servicii sau activitati din cadrul hotelurilor sau din imprejurimi pot fi disponibile numai in anumite perioade ale anului. De asemenea, unele dintre facilitatile camerelor pot fi disponibile doar in anumite perioade si/sau conditii.

Servicii gratuite si cu plata a�� serviciile oferite gratuit de hotel, perioada si pretul serviciilor oferite contra-cost se pot modifica de-a lungul sezonului. Acest lucru este decis de conducerea hotelului si modificarile nu sunt aduse intotdeauna la cunsotinta agentiei. Aerul conditionat functioneaza de obicei dupa un orar stabilit de administratia fiecarui hotel a�� poate functiona non-stop sau poate fi inchis in anumite intervale orare sau temporale.

Agentia nu poate fi facuta raspunzatoare pentru actualizarea si acuratetea informatiilor de pe site-ului oficial al hotelurilor.

 

3.2A� Camere

Camerele contractate de agentie sunt camere duble standard a�� cu doua paturi, sau cu un pat matrimonial. Marimea camerei si/sau numarul de camere cu pat matrimonial depinde de arhitectura hotelului.

Camerele single sunt de regula mai mici decat cele duble. In unele cazuri, hotelul accepta folosirea camerei duble in regim de single, dar sunt si cazuri a�� mai ales in varf de sezon i??i??i?? in care nu se accepta cazarea in camere single.

Camerele triple a�� sunt camerel duble standard in care se pune un pat suplimentar. Acest pat suplimentar poate fi un pat pliant, o canapea extensibila sau un fotoliu-pat. Unele hoteluri dispun si de un numar limitat de camere cu 3 paturi sau 1 pat matrimonial si 1 pat pentru o persoana.

Studio (in regim de auto-gospodarire) a�� este o incapere dormitor-sufragerie-bucatarie: are doua paturi (cu posibilitate de adaugare a unui pat suplimentar), o chicineta utilata si o masa cu scaune.

Apartament (in regim de auto-gospodarire) a�� este compus din doua camere: un dormitor si o bucatarie in care pot fi puse unul sau doua paturi suplimentare. Exista si apartamente cu 2 dormitoare si bucatarie separata.

La fiecare hotel este indicata capacitatea maxima a camerei. Intr-o camera 2+1 pot fi cazati doi adulti si un copil sau 3 adulti. In camera 2+2 pot fi cazati doi adulti cu doi copii cu varsta inscrisa in limitele corespunzatoare hotelului respectiv. Multe dintre camerele 2+2 au paturi suprapuse!

IMPORTANT: patul suplimentar poate diminua semnificativ spatiul din camera.

Pentru orice alt tip de camera decat cel din catalog se va face o solicitare speciala, care va fi rezolvata functie de disponibilitati.

Aerul conditionat poate fi gratuit in anumite perioade si contra-cost in altele. Acest lucru este de regula specificat in catalog la hotelurile in cauza.

Fotografiile din catalog sunt doar exemple. Exista posibilitatea ca in realitate camerele sa arate diferit, sa aibe alte decoratiuni, avand insa toate facilitatile descrise in catalog.

Reducerile pentru copii sunt valabile doar daca acestia sunt cazati in camera cu 2 adulti si numai daca au varsta intre limitele precizate in tabelul de preturi. Limita inferioara de varsta este inclusiva (copilul trebuie sa aibe varsta implinita la momentul calatoriei), iar limita superioara de varsta este exclusiva (copilul trebuie sa nu fi implinit varsta respectiva pana la momentul calatoriei). Regimul de masa pentru copiii care beneficiaza de reducere este acelasi cu al adultilor cu care impart camera.

3.3A� Cazare

Conform normelor internationale, cazarea incepe cel mai devreme la orele 14:00 in ziua sosirii si se incheie cel tarziu la orele 12:00 din ziua plecarii. Aceasta regula se aplica si in cazurile in care plecarea are loc seara tarziu. Fiecare hotel are afisate la receptie orele la care incepe/se termina ziua hoteliera. Camerele pot fi eliberate mai tarziu, in functie de disponibilitati si numai prin achitarea unei taxe suplimentare direct la receptia hotelului.

In masura posibilitatilor, accesul turistilor va fi permis in camere mai devreme de ora afisata la receptie. Uneori, pentru a veni in sprijinul turistilor, hotelierii accepta ca acestia sa isi depoziteze bagajele in camera, chiar daca aceasta nu este gata pentru cazare, urmand a fi curatata si igienizata ulterior.

Turistii trebuie sa anunte agentia in cazul in care vor ajunge tarziu la cazare (dupa orele 22:00) pentru ca aceasta sa poata informa, la randul ei, hotelul.

Repartizarea camerelor revine exclusiv in sarcina receptiei hotelului. Eventualele solicitari speciale se pot mentiona la incheierea contractului turistic, insa acestea nu fac obiectul contractului decat daca exista suplimente pentru tipul respectiv de camera (vedere la mare, aer conditionat, etc.). De asemenea, solicitarile pentru camere i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??la acelasi etaj” sau a�zalaturate” vor fi facute direct la receptie si rezolvate in masura disponibilitatilor.

Toate problemele legate de amplasarea, aspectul camerelor sau de serviciile care tin exclusiv de hotel vor fi rezolvate la fata locului, la receptie. In cazul in care se impune, se va lua legatura cu reprezentantul local.

3.4A� Masa

Restaurantele din cadrul hotelurilor sunt facilitati ale acestora, nu unitati alimentare separate, si au aceeasi clasificare cu a hotelului. Mesele sunt servite in anumite intervale orare, comunicate la receptie sau afisate la intrarea in restaurant. Daca se doreste servirea micului dejun sau a cinei la pachet (in cazul parasirii hotelului dimineata devreme sau sosirii seara tarziu, in afara orelor de functionare a restaurantului) acest lucru trebuie anuntat din timp la receptie. Satisfacerea acestei solicitari tine exclusiv de conducerea hotelului si nu este raspunderea agentiei.

Pentru a exprima regimul de masa oferit de hotel, au fost folosite urmatoarele abrevieri:

SC a�� auto-gospodarire (fara masa)

BB a�� mic dejun

HB a�� demipensiune (mic dejun si cina)

FB a�� pensiune completa (mic dejun, pranz si cina)

AI i??i??i?? all inclusive (mic dejun, pranz si cina, cu bauturi locale incluse la mesele principale)

Micul dejun este de regula tip bufet si contine mezeluri, branza, oua, legume, cereale, paine, produse de patiserie, unt, gem, lapte, cafea, ceai si suc. Micul dejun continental (chiar si daca este bufet) contine paine sau produse de patiserie, cafea sau ceai, unt, gem, suc.

Pachetele cu demipensiune incep de regula cu cina din ziua sosirii si se termina cu micul dejun din ziua plecarii. Pachetele cu pensiune completa incep cu cina din ziua sosirii si se termina cu pranzul din ziua plecarii. .

Uneori, datorita sosirii tarzii sau plecarii devreme, se poate pierde o masa. Nici un hotel nu accepta restituirea contravalorii mesei pierduta astfel.

Mesele sunt de regula tip bufet (autoservire) si varietatea felurilor difera de la un hotel la altul. Bauturile nu sunt incluse in pretul pachetului de servicii (cu exceptia cazului in care acest lucru este specificat explicit). La micul dejun se ofera gratuit ceai sau cafea si suc. La cina, toate bauturile consumate (chiar si apa!) se platesc la fata locului.

Pachetele cu all inclusive au incluse cele trei mese principale (mic dejun, pranz si cina) si bauturi autohtone alcoolice si racoritoare, servite la pahar. Regimul all inclusive difera de la un hotel la altul. De regula sucurile din fructe proaspete, cafeaua expresso si inghetata nu sunt incluse in pret. Programul regimului all inclusive este stabilit de fiecare hotel uin parte. Pot exista anumite ore sau anumite locuri din cadrul hotelului in care sa fie disponibil regimul all inclusive.

In hoteluri este interzisa introducerea de alimente si bauturi si/sau consumul acestora in spatiile publice (receptie, piscina, bar, etc.). In cazul in care turistii nu respecta aceasta regula, pot fi obligati sa plateasca produsele aduse din afara la preturile practicate de hotel.

Este permisa introducerea de alimente si bauturi in hotelurile care au camere cu chicineta si care nu ofera masa.

 

4. Transportul

Tansport

Pentru a calatori in afara tarii este nevoie de carte de identitate (pentru tarile apartinandA�Uniunii Europene) sau de pasaport valabil minim 6 luni de la data iesirii din tara (pentru tarile care nu apartin Uniunii Europene si pentru Marea Britanie).

Minorii neinsotiti de parinti pot iesi din tara numai daca au carte de identitate sau pasaport. Conform legii 248/2005, modificata prin ordonanta 207/2008, exista urmatoarele prevederi pentru iesirea din tara a minorilor:

a�zIn baza articolului 2 alin. 2 din Legea nr. 248/2005 privind regimul liberei circulatii a cetatenilor romani in strainatate, minorii romani pot calatori in strainatate numai insotiti, cu acordul parintilor ori al reprezentantilor legali. Prin reprezentant legal se intelege persoana desemnata, potrivit legii, sa exercite drepturile si sa indeplineasca obligatiile parintesti fata de minor.

Politistii de frontiera permit iesirea din tara unui cetatean roman minor – numai daca este insotit de o persoana fizica majora – in urmatoarele cazuri:

  • este titular al unui document de calatorie individual (pasaport sau carte de identitate) si calatoreste insotit de ambii parinti;
  • este titular al unui document de calatorie individual (pasaport sau carte de identitate) si calatoreste impreuna cu unul dintre parinti, numai daca parintele insotitor prezinta o declaratie a celuilalt parinte, din care rezulta acordul acestuia cu privire la efectuarea calatoriei, statul (statele) de destinatie, precum si cu privire la perioada acesteia ori face dovada decesului celuilalt parinte;

Documente doveditoare ale decesului sunt:

  • certificat de deces valabil si cu putere doveditoare pe teritoriul Romaniei, in conditiile legii;
  • hotarare judecatoreasca de declarare a mortii, ramasa definitiva, daca nu a existat timpul necesar pentru eliberarea certificatului de deces;
  • comunicare oficiala primita prin intermediul misiunilor diplomatice sau al oficiilor consulare ale Romaniei in strainatate, daca nu a existat timpul necesar pentru eliberarea unor certificate de stare civila.

Nu este necesara declaratia parintelui decazut din drepturile parintesti sau declarat disparut, in conditiile legii, daca insotitorul face dovada in acest sens, cu exceptia cazului in care ambii parinti se afla in aceasta situatie, cand este obligatorie declaratia reprezentantului legal al minorului.

  • este titular al unui document de calatorie individual (pasaport sau carte de identitate) si calatoreste impreuna cu unul dintre parinti, daca parintele insotitor face dovada faptului ca minorul i-a fost incredintat prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva si irevocabila;
  • este titular al unui document de calatorie individual (pasaport sau carte de identitate) si calatoreste insotit de o alta persoana fizica majora, numai daca persoana insotitoare prezinta o declaratie a ambilor parinti sau a parintelui caruia minorul i-a fost incredintat minorul (prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva si irevocabila), a parintelui supravietuitor ori a reprezentantului sau legal, care cuprinde:
    • acordul acestora cu privire la efectuarea calatoriei respective;
    • statul (statele de destinatie);
    • perioada in care urmeaza sa se desfasoare calatoria;
    • datele de identitate ale insotitorului respectiv;
    • extrasul de cazier judiciar al insotitorului;
    • documente din care sa rezulte calitatea de persoana desemnata din cadrul unei societati comerciale autorizate, in conditiile legii, sa desfasoare activitati de transport international de persoane (poate avea calitatea de insotitor si o persoana anume desemnata din cadrul unei societati comerciale autorizate, in conditiile legii, sa desfasoare activitati de transport international de persoane).

Declaratia si certificatul de cazier judiciar, precum si oricare dintre documentele care au contribuit la aprecierea indeplinirii conditiilor exercitarii dreptului la libera circulatie se prezinta, in original si in fotocopie, Politiei de Frontiera din punctul de trecere a frontierei prin care se efectueaza iesirea din tara.

!!!! Va rugam insistent sa verificati site-ul Politiei de Frontiera inaintea iesiri din tara, asigurativa ca aveti toate documentele necesare !!

 

In cazul transportului cu avionul reglementarile in vigoare si conditiile de calatorie sunt comunicate de catre fiecare companie aeriana. Prezentarea la aeroport se face cu minim 120 minute inaintea decolarii. Agentia de turism nu poate interveni sub nici o forma in stabilirea locurilor in avion. Compania aeriana poate modifica in orice moment orarul de zbor si/sau tipul aeronavei. Orice modificare va fi anuntata imediat tuturor turistilor de catre agentie, cu exceptia cazurilor in care aceasta survine chiar inaintea decolarii si turistii se afla deja pe aeroport a�� cand responsabilitatea informarii revine exclusiv companiei aeriene. Agentia asigura transferul turistilor la/de la hotel, cu mijloace de transport corespunzatoare numarului de persoane care compun grupul si destinatiei acestora. La sosire, turistii vor fi intampinati de reprezentantii locali si indrumati spre masina care le va asigura transferul. La plecare, orele la care vor fi preluati turistii de le hotel vor fi afisate la receptie cu 1 zi inaintea plecarii.

In cazul curselor charter de avion nu se aplica reducerile oferite de regula de companiile aeriene a�� biletul are acelasi pret pentru toti pasagerii, indiferent de varsta. Exceptie fac doar copiii sub 2 ani, care platesc doar taxele de aeroport.

In cazul transportului cu autocarul, turistii au obligatia de a respecta orele si locurile de intalnire comunicate, dar si intervalele de pauza de pe traseu. Locurile in autocar vor fi alocate strict in ordinea datei la care a fost incheiat contractul. Autocarul va lasa/prelua turistii in/din fata hotelului, in masura in care acest lucru este posibil. Daca din motive obiective autocarul nu poate opri in fata hotelului, turistii vor fi lasati in/preluati din locuri bine stabilite, cat mai apropiate de hotel. Orele de plecare de la hotel vor fi comunicate de reprezentantii locali in seara zilei dinaintea plecarii.

Functie imprejurari (reparatii, devieri, blocaje, aglomerari, etc.), traseul comunicat initial poate fi modificat. Ora de sosire la destinatie este informativa, depinzand in mare masura de factori externi (drumuri aglomerate, cozi in vami, accidente, etc.). Conform reglementarilor in vigoare, autocarul trebuie sa faca o oprire tehnica de 9 ore inainte de a porni inapoi spre tara.

In cazul defectarii autocarului, tour-operatorul are obligatia de a-l inlocui cu un alt mijloc de transport daca timpul de asteptare pentru reparatia autocarului este mai mare de 8 ore.

Agentia nu poate fi facuta raspunzatoare pentru cazurile in care turistii nu au respectat orele de intalnire/plecare comunicate, nu s-au prezentat la locul de intalnire comunicat, sau nu au fost lasati sa treaca una din frontiere din vina lor.

In cazul transportului individual, intreaga responsanbilitate a calatoriei revine exclusiv turistului.

In derularea excursiei pot aparea situatii de forta majora precum: intarzieri in traficul aerian, schimbari de aeroporturi din ratiuni politice, greve, conditii meteo nefavorabile, etc. In aceste cazuri agentia se obliga sa depuna eforturi pentru depasirea situatiilor ivite, insa nu poate fi facuta raspunzatoare pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare aferente.

 

5.Bine de stiut

In tarile pentru care exista transport organizat, agentia organizoare are reprezentanta locala, asigurata de agentia partenera. Numele reprezentantilor locali, datele de contact ale lor si ale agentiei partenere vor fi comunicate fiecarui turist. Reprezentantii locali sunt vorbitori de limba romana si/sau o limba de circulatie internationala. Printre indatoririle lor se numara:

  • Intampinarea turistilor pe aeroport la sosire, insotirea turistilor la aeroport la plecare
  • Anuntarea orelor si locurilor pentru transfer
  • Vizitarea turistilor la hotelurile unde sunt cazati si oferirea unui minim de informatii asupra zonei, a posibilitatilor de petrecere a timpului liber, a excursiilor optionale
  • Sprijinirea turistilor in rezolvarea problemelor legate de conditiile de cazare si serviciile oferite

Reprezentantii locali pot fi contactati la telefoanele mobile comunicate de agentie in caz de urgenta (imbolnavire, urgenta medicala, accident, pierdere de acte, etc.).

Excursiile optionale sunt organizate de partenerii locali si sunt exclusiv raspunderea acestora. In catalog sunt descrise excursiile optionale pentru fiecare destinatie. Preturile acestora sunt informative. La fel, programul detaliat al excursiei poate suferi modificari. Programul si pretul exact al excursiilor optionale, dar si conditiile in care sunt organizate acestea, vor fi comunicate de reprezentantii locali cu ocazia intalnirilor organizate la hoteluri. Din acest motiv, excursiile facultative se achita doar la fata locului, la reprezentantul local.

Agentia nu poate fi facuta raspunzatoare si nu i se pot cere despagubiri pentru daunele/pagubele/accidentele survenite ca urmare a participarii turistilor la excursii optionale.

In tarile pentru care nu exista transport organizat, reprezentanta este asigurata de agentia partenera, care pune la dispozitia turistilor un numar de telefon, la care acestia pot apela in cazuri de urgenta.

 

 

6. Sfaturi de cA?lA?torie

  • ConsultaA?i periodic site-ul Ministerului Afacerilor Externe (www.mae.ro), secA?iuneaA�CondiA?ii de CA?lA?torie.
  • RespectaA?i regimul de AYedere, limitele de valabilitate ale vizelor sau ale permiselor de AYedere, dupA? caz. AZn acest sens, verificaA?i rubricaA�Vize i??i??i servicii consulareA�a��A�Regimul de vize.
  • ConsultaA?iA�Ghidul Serviciilor ConsulareA�-A�conA?ine informaA?ii utile care vA? pot ajuta sA? fiA?i A�n siguranA?i??i?? atunci cA?nd vA? aflaA?i i??i??n afara i??i??i??i??A?rii AYi sA? rezolvaA?i o serie de situaA?ii nedorite i??i??i neprevA?zute care pot apA?rea pe parcursul cA?lA?toriei dumneavoastrA?.
  • Informai??i??i??i??i-vA? asupraA�situai??i??i??i??i??i??iei de securitate din A?ara de destinaA?ie!A�A�AZn acest sens, verificaA?i rubricaA�Alerte de cA?lA?torie.
  • AveA?i grijA? ca documentele de cA?li??i??torie sA? fieA�valabileA�AYiA�A�n bunA? stare!A�i??i??A�
  • Este indicat sA? aveA?i cu dumneavoastrA?,A�pe lA?ngA? un document de cA?lA?torieA�valabilA�AYi un act de identitateA�(preferabil cu fotografie a�� exemplu permisul de conducere).
  • AZnregistraA?i-vA? la cea mai apropiati??i??i??i?? misiune diplomaticA?A�A�n cazul A�n care cA?lA?toriA?i i??i??i??i??n zone nesigure sau i??i??ndepA?rtate.
  • DacA?A�vA? aflaA?i A�n dificultateA�A�n strA?inA?tate, contactaA?i ambasada sau consulatul RomA?niei pentru a putea beneficia de asistenA?A? consularA? de specialitate, A�n conformitate cu legislaA?ia A�n vigoare.
    Coordonatele misiunilor diplomatice AYi oficiilor consulare le puteA?i gA?si la rubricaA�Misiuni ale RomA?niei.
  • EvitaA?i implicarea A�n demonstraA?ii sau manifesti??i??ri de stradA? A�n A?A?rile vizitate.
  • Indiferent de zona de destinaA?ie, pA?straA?i documentele, lucrurile de valoare, biletele de cA?lA?torie, banii AYi cA?rA?ile de credit A�n locuri sigure AYi nu le expuneA?i A�n mod vizibil asupra dumneavoastri??i??i??i??i??i??i??i?? sau A�n maAYini.
  • EvitaA?i deplasarea A�n zone periculoase!
  • ProcuraA?i-vA?A�un ghidi??i??al A?A?rii A�n care mergeA?i.A�
  • Respectai??i??i legislaA?ia localA?!A�A�CetA?A?enii romA?ni aflaA?i pe teritoriul altor state se supun jurisdicA?iei acelor state AYi sunt responsabili pentru orice A�ncA?lcare a legilor sau regulilor locale. OricA?t de diferite sunt legile sau regulile stri??i??ine faA?A? de cele existente A�n Romi??i??nia, respectarea lor este obligatorie AYi vA? asigurA? liniAYtea, confortul AYi demnitatea faA?A? de autoritA?i??i??i??i??ile locale. Responsabilitatea respecti??i??i??i??i??i??rii legilor A�n strA?inA?tate AYi cea a asigurA?rii reprezentA?rii A�n justiA?ie A�n cazul instituirii unor proceduri judiciare revine A�n mod individual fiecA?rui cetA?A?ean romA?n.
  • SunteA?i responsabili pentru orice A�ncA?lcare a legilor locale, chiar dacA? nu le cunoaAYteA?i.
  • RespectaA?i tradiA?iile AYi obiceiurile locale. Unele comportamente sociale pot intra sub incidenA?a legii penale a A?A?rii respective.
  • CereA?i permisiunea localnicilor pentru a-i fotografia sau filma.
  • AsiguraA?i-vA? cA? aveA?i la dumneavoastrA? mijloace financiare suficiente pentru i??i??ntrei??i??inerea proprie AYi a membrilor de familie, dupA? caz.
  • Daci??i??i??i?? ci??i??li??i??toriA?i cu avionul, informaA?i-vA? A�n legA?turi??i?? cuA�produsele pe care le puteA?i lua A�n bagajul de mi??i??nA?.
  • Nu vA? angajaA?i sA? transportai??i??i bagajele unor persoane necunoscute. ExistA? riscul ca acestea sA? conA?ini??i?? produse interzise, iar dumneavoastri??i??i??i??i??i??i??i?? veA?i suporta consecinA?ele legii!
  • AZn cazul i??i??n care ci??i??lA?toriA?i cu avionul sau trenul, consultaA?i ghiduli??i??i??i??Drepturile pasagerilor UE, realizat de Comisia EuropeanA?. Acest material oferA? informaA?ii utile cu privire la drepturile dumneavoastri??i?? A�n caz de i??i??mbarcare refuzatA?, zbor anulat, A�ntA?rzieri prelungite, pierdere bagaje. De asemenea, ghidul conA?ine AYi informaA?ii privind accesibilitatea pasagerilor cu mobilitate redusA?.
  • AZn cazul cA?lA?toriilor cu autobuzul/trenul, fii??i??i??i??i atenA?i la bagajele dumneavoastrA? pe A�ntreaga duratA? a cA?lA?toriei.
  • AZn cazul A�n care doriA?i sA? cA?li??i??toriA?i cuA�animale de companie, vA? recomandA?m sA? vA? informaA?i asupra documentelor de cA?lA?torie necesare pentru acestea!

!!! A?ineA?i cont de faptul cA? informaA?iile prezentate A�n aceastA? rubricA? au A�nsA? numai caracter informativ. Ele nu angajeazi??i?? rA?spunderea ministerului, pentru eventualele prejudicii suferite pe timpul cA?lA?toriei sau al AYederii A�n strA?inA?tate. Fiecare cetA?A?ean romA?n trebuie sA? fie conAYtient de faptul cA? riscuri de securitate sau de altA? naturA? sunt prezente oriunde A�n lume AYi cA? trebuie sA? A�i??i??i asigure A�n mod individual mA?surile de protecA?ie necesare!!!

7. PregA?tiA?i-vA? cA?li??i??toria !

Planificarea unei cA?lA?torii A�n strA?inA?tate presupune, A�n primul rA?nd, o informare corectA? asupra condiA?iilor de intrare AYi regimul de AYedere din A?ara de destinaA?ie.

Fie ci??i?? vorbim de condiA?iile privind traficul auto, legislaA?ia vamalA?, utilizarea cA?rA?ilor de credit, sau regimul de cA?lA?torie al animalelor de companie, cetA?A?enii romA?ni trebuie sA? A?inA? cont de faptul cA? existA? anumite particularitA?A?i naA?ionale care trebuie respectate A�n funcA?ie de A?ara A�n care se efectueazA? deplasarea.

AZn acest sens, Ministerul Afacerilor Externe considerA? cA? este necesar ca fiecare cetA?i??i??ean romA?n sA? coni??i??tientizeze riscurile asociate unei cA?lA?torii A�n stri??i??i??i??inA?tate AYi sA? A�AYi asume A�n mod individual responsabilitatea pentru reducerea acestora.

Prin intermediul rubricii „Sfaturi de ci??i??lA?torie”, Ministerul Afacerilor Externe i??i??i??i??AYi propune sA? punA? la dispoziA?ia cetA?A?enilor romA?ni care doresc sA? se deplaseze in strA?inA?tate cA?teva informaA?ii utile de ci??i??lA?torie pentru majoritatea statelor lumii.

Pentru a preveni apariA?ia unor situaA?ii nepli??i??i??i??cute, este recomandat ca ceti??i??A?enii romA?ni si??i?? se informeze asupra reglementi??i??i??i??i??i??i??i??rilor specifice statului A�n care urmeazA? sA? ci??i??i??i??i??i??lA?toreascA?!

AtenA?ie! Pentru a veni A�n sprijinul cetA?A?enilor romA?ni care doresc sA? cA?lA?toreascA? in strA?inA?tate,A�Ministerul Afacerilor Externe, prin intermediul Direci??i??iei RelaA?ii Consulare, monitorizeazA? AYi actualizeazA? A�n permaneni??i??i??i?? informaA?iile cuprinse A�n cadrul rubricii a�zSfaturi de cA?lA?torie” AYi a�zVize AYi Servicii consulare”.

RecomandA?ri generale pentru cetA?A?enii romi??i??ni care doresc sA? cA?lA?toreascA? A�n strA?inA?tate:

  • ProcuraA?i-vA? un ghid de cA?lA?torie pentru destinaA?ia aleasA?.
  • InformaA?i-vA? asupra situaA?iei de securitate din zonA?.
  • Accesai??i??i??i??i??i??i periodic pagina web a Ministerului Afacerilor Externe, rubricile a�zSfaturi de cA?lA?torie” AYi a�zVize AYi servicii consulare.
  • ConsultaA?i ghidurile de cA?lA?torie puse la dispozii??i??ie de cA?tre Ministerul Afacerilor Externe la rubrica A�Sfaturi de cA?lA?torie A� Ghiduri de ci??i??lA?torie.
  • VerificaA?i i??i??i alte informaA?ii oficiale furnizate de instituA?ii ale statului romA?n (PoliA?ia de FrontierA?, etc.) precum AYi informaA?ii oficiale furnizate de autoritA?i??i??i??i??ile A?i??i??i??i??i??i??rii A�n care doriA?iA�sA? vA? deplasaA?i.
  • Pentru obA?inerea unor informaA?ii turistice suplimentare,A�vi??i??i??i??i??i??i??i?? recomandA?m sA? consultaA?i informaA?iile oficiale furnizate de autoritA?A?ile statului A�n care doriA?i sA? vA? deplasaA?i.

OdatA? ajunAYi A�n A?ara de destinaA?ie, cetA?i??i??i??i??i??i??i??i??enii romA?ni sunt sfi??i??i??i??tuiA?i sA? se adreseze misiunilor diplomatice sau consulare ale RomA?niei AYi sA? A�i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i??i anunA?e prezenA?a A�n zoni??i??, comunicA?nd astfel propriile coordonate pentru a putea fi contactaA?i A�n situaA?ii de urgenA?A?.A�Coordonatele misiunilor diplomatice i??i??i??i??i oficiilor consulare le puteA?i gA?si la rubrica Misiuni ale RomA?niei.

AtenA?ionA?m cetA?A?enii romA?ni care ignorA? avertismentele MAE AYi se deplaseazA? A�n zone de risc cA? A�AYi asumA? propria rA?spundere AYi vor suporta consecini??i??i??i??i??i??i??i??ele unor astfel de cA?lA?torii, avA?nd A�n vedere cA? posibilitA?A?ile de intervenA?ie a misiunilor diplomatice i??i??n astfel de zone sunt reduse.

AZn cazul A�n care ceti??i??A?enii romA?ni se confruntA? totuAYi cu o situaA?ie deosebitA?, misiunile diplomatice AYi oficiile consulare ale RomA?niei sunt pregA?tite sA? acorde, A�n conformitate cu legislaA?ia A�n vigoare, la cerere sau din oficiu, atunci cA?nd situaA?ia o impune, consultanA?A? de specialitate AYi asistenA?A? consularA?. Coordonatele misiunilor diplomatice AYi oficiilor consulare le puteA?i gA?si la rubrica Misiuni ale Romi??i??niei.

!!! A?inei??i??i cont de faptul cA? informai??i??i??i??iile prezentate A�n aceasti??i?? rubricA? au A�nsA? numai caracter informativ. Ele nu angajeazA? rA?spunderea ministerului, pentru eventualele prejudicii suferite pe timpul cA?lA?toriei sau al AYederii A�n strA?inA?tate. Fiecare cetA?A?ean romA?n trebuie sA? fie conAYtient de faptul cA? riscuri de securitate sau de altA? naturA? sunt prezente oriunde A�n lume AYi cA? trebuie sA? A�AYi asigure A�n mod individual mA?surile de protecA?ie necesare!!!

A�


OFERTE
Cu Blue Air poti ajunge in destinatia preferata la cele mai mici tarife!
Indiferent cand vrei sa calatoresti, acum ai 14,99% reducere pentru toate biletele de avion si toate cele 65 de destinatii operate.
Perioada de calatorie este 6 Noiembrie 2015 – 29 Octombrie 2016.
Stiati ca ?! De pe Aeroport din Cluj Napoca incepand Iunie 2016, vor fi zboruri directe catre DUBLIN si LIVERPOOL ?? Avem tarife promotionale incepand cu 35 Euro/taxe incluse!! * tarife valabile in limita locurile disponibile!
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industrys standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book.
Vacante Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industrys standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book.